Silver i Reklam-EM

Eurobest kan lite skämtsamt kallas för EM i reklam, eftersom det är Europas största reklamtävling. Enligt samma skala borde Cannes vara typ VM i reklam, men det är oviktigt i sammanhanget. 

Eurobest avgjordes i alla fall i förra veckan och i värstingkategorin Film kammade vi hem ett mycket hedervärt silver för "Utflykten" för Canal Digital

Kul som attan och hatten av till arbetsgruppen!

TBWA Stockholm
Guld i Epica Awards

En av Europas större reklamtävlingar har precis avslutats nere i Amsterdam och det är med en nypa glädje och stolthet vi konstaterar att ett guld landade på Skeppsholmen.

För andra året i rad fick vi den ädlaste valören för våra filmer för Canal Digital – den här gången för "Utflykten" och "Spanarna". 

TBWA Stockholm
Ny viktig sajt i luften!

Vår eminenta copywriter Lina Franzon har tillsammans med frilans-AD:n Johanna Johansson tagit fram en sajt som ska hjälpa kommunikationsbranschen att bli mer jämställd. De har helt enkelt samlat ett stort gäng kvinnliga kreatörer på en och samma sajt, så att man utan omsvep kan scanna av marknaden efter lämplig talang – oavsett vilken roll eller erfarenhetsnivå man söker.

Var hittar man alla dessa kreatörskvinnor då? På kreatorskvinnor.se såklart. Läs mer om initiativet här!

TBWA Stockholm
Guld till Mind i Kolla!
MIND_katt.jpg
MIND_tulpan.jpg
MIND_svan copy.jpg

"I det kommersiella reklambruset förmedlas ett kontemplativt allvar där det svåra ämnet gestaltas på ett respektfullt och relevant sätt. De båda illustratörerna behärskar ett gammalmästerligt grafiskt uttryck."
Så lyder motiveringen i Svenska Tecknares årliga tävling Kolla! Guldet gick till de fantastiska illustratörerna Elin Sandström och Jennie Ekström som hjälpte oss med uttrycket i kampanjen för Mind. 
Läs mer om tävlingen och guldet här!

TBWA Stockholm
Vi och Scania lanserar världens största(?) klocka

Hur bevisar man perfekt pålitlighet och precision för en marknad där varje sekund är avgörande? Jo, genom att ta sig an den svåraste utmaningen som finns – tid. 

På ett 70 000 kvadratmeter stort flygfält skapade vi världens första klocka av lastbilar. 14 Scania-lastbilar och 90 förare engagerades i klockan som gick upp live på scaniaclock.com idag. 

Föraren Elin Engström på Scania berättar:
– Den främsta utmaningen i fjärrtransporter är precision och punktlighet. Lastbilsklockan var det ultimata provet på att hålla din linje, rätt hastighet och ha koll på varje sekund i 24 timmar i sträck. Alla förare måste vara i perfekt synk och precision för att uppnå detta.

TBWA Stockholm