Det kan vara svårt att verkligen ta till sig statistik när det bara är random siffror i tidningen. Men vad händer om man omvandlar statistiken till något mer greppbart och förflyttar Unicefs verklighet till vårt samhälle? Ungefär det här händer.
För tredje året i rad är TBWA på Fast Companys lista över världens mest innovativa företag. I kategorin “Advertising” är vi det här året på en mycket hedrande tredjeplats – upp från plats nio förra året. Läs mer om den fina utmärkelsen här!
Säg hej till vårt nya Content Manager-geni Beata Lindholm. Beata är utbildad Art Director på Berghs och har sedan 2015 arbetat för det svenska klockvarumärket Daniel Wellington, där fokus låg på att bygga varumärke och driva försäljning via sociala medier och influencer marketing på en global nivå. Men nu är all hennes expertis inom social närvaro vår. Grattis till oss och alla våra kunder!
Det är med stor glädje och enorm stolthet som vi presenterar en ny kund i form av Stockholms Stadsmission. Arbetet är igång och kommer att bli synligt under våren. Vill du läsa lite mer om pitchen och samarbetet så finns det en liten artikel här!
Som Resumé skrivit om så har vi gjort en stor och värmande kampanj som hyllar det vidriga vädret i Stockholm. Kunden är Stockholm Exergi och produktionsbolaget för filmen är Aspekt.
Världens viktigaste tävling, tillsammans med Nobels Fredspris och The Pulitzer Prize, går av stapeln i dagarna och vi har två kreatörer i juryn. Lisa Granberg är ordförande i kategori Annonsering och Kalle Håkanson är ledamot i kategori Reklamfilm. Roligt!