Världens kanske snyggaste priser i världens kanske svåraste tävling. D&AD i London avgjordes i förra veckan och i extremt hård konkurrens lyckades vi norpa en av de åtråvärda pennorna. Valören heter Wood, kunden heter Mind och kategorin heter Radio Campaign. Lyssna på bidraget här!
Vårt unga copygeni Claudia Cavalli är nominerad i Young Lions 2018 – dvs det som är kvalet till VM i reklam för unga kreatörer. Hon och hennes partner från Round & Round har tagit fram konceptet A Second Thought och det kan du läsa mer om här!
Vår radiokampanj för Mind – som för några månader sedan belönades flerfaldigt i Eurobest – förärades med ett silverägg på Guldäggsgalan 2018. Utomhuskampanjen för samma kund fick däremot nöja sig med ett diplom.
Möt Sofia Nordström – vår senaste stjärna på Skeppsholmen. Före detta fotograf och agent (inte hemlig sådan) men numera art director som jobbat på Tillsammans innan hon kom till oss.
Den tuffa hoodien till trots är Sofia en synnerligen trevlig och artig person. Och givetvis helt briljant.
Välkommen!
Igår vann vi två guld (inklusive bästa DR), ett silver, ett brons, bästa copy och årets uppdragsgivare tillsammans med Stockholm Gas och Mind. Väldigt roligt för oss och två härliga kunder som gång på gång visar prov på såväl mod som jävlar anamma.
Framåt uppåt! Kul!
"I TBWA Stockholms kampanj för Unicef valde byrån att sätta de katastrofer svenskar går igenom i en bredare kontext. Det charmade juryn och byrån går vinnande ur den senaste omgången av månadens kampanj film."
Så står det i Resumés artikel, men det finns såklart mer härlig läsning här!