Vår senaste film för Unicef (som en kan se här ovanför) fick en fin silvermedalj i Månadens film. Det tyckte vi var 100% skoj (eller kanske snarare 78% skoj, guld vore 100%). Läs mer om omgången och juryns ord här!
“VM i reklam” som Cannes Lions årliga reklamfestival lite skämtsamt brukar kallas går snart av stapeln. Och vår VD Karl “Kalle” Widgren tar en välförtjänt, eftertraktad och hedersam plats i filmjuryn. Kul! Vilka andra som sitter i juryn ser du här!
Våra vänner och kollegor på TBWA i Helsingfors blev åter igen utsedda till Finlands bästa reklambyrå i överlägsen stil. Med ett grand prix, sex guld och tolv silver i Vuoden Huiput var det liksom inget snack om saken. Grand prix fick de för sitt innovativa typsnitt mot näthat, som du kan läsa mer om här!
I dagens LinkedIn-dopade samhälle är det viktigt att hitta rätt när man rekryterar, eller att inte hitta fel – om man så vill. Så när man gör en kampanj för en av Sveriges bästa arbetsplatser (Tyréns) kan just karriärshets och “fräck” inställning till jobb-liv-pusslet vara en synnerligen relevant väg.
Varje år får någon av Sveriges ledande byråer det ärofyllda uppdraget att göra den stora guldäggskampanjen – och i år var det vår tur! Vi tog fasta på hur platt storslagna ambitioner kan falla för dagens varumärken, om de saknar kreativitet och bra idéer. Läs mer om kampanjen här!
Efter att ha vunnit en hel del nya, intressanta uppdrag på sistone (Santa Maria, TetraPak, Ritter Sport, Stockholms Stadsmission) är vi i behov av att stärka upp strategiavdelningen med en Planner/Strateg.
Klicka här för att läsa mer och ansöka!