Fyra nomineringar i Reklam-VM

Efter de inledande dagarna i det som brukar kallas Reklam-VM i Cannes står vi på hela fyra nomineringar för The Scania Clock. Nomineringarna är i kategorierna Promotion, Direct, PR och Cyber. Det gör projektet till ett av de absolut bästa jobben som gjorts i Sverige under 2016 och oss väldigt stolta. Nu hoppas vi på ädla valörer under veckan!

TBWA Stockholm
#SthlmOp på TBWA

De här veckorna har vi fem unga praktikanter på TBWA från projektet som förut hette Stockholm Open, men som nu heter #SthlmOp. Projektet syftar till att öppna upp kommunikationsbranschen för unga människor och ge dem inblick i hur det är att jobba med reklam och marknadsföring. 

Vårt unga team ska jobba med hur man kan skapa fler möten över generationsgränserna i Stockholm. Läs mer om projektet här och här!

TBWA Stockholm
Brons i The One Show
one_bronze2.jpg

Roliga nyheter från New York:
Som en av endast fyra svenska byråer belönades vi i en av världens tuffaste reklamtävlingar – The One Show (ordet tuff betyder i detta fall svår, inte häftig). Bronspennan fick vi för vår globala lansering av den nya generationen Scania-lastbilar från i höstas, ett projekt vi brukar kalla för The Scania Clock. Mäktigt!

TBWA Stockholm
Guldskrift till TBWA!!!

Igår gick Guldäggsgalan av stapeln på Waterfront i Stockholm och då blev det tydligt för alla vad vi redan visste: att Lina Franzon och Anna Boberg gjorde Sveriges i särklass bästa copyjobb under 2016. De joggade således hem ett av galans allra finaste priser – Guldskrift!

Motiveringen löd: "Årets guldskriftsvinnare har lyckats med bedriften att skapa ett guldologiskt verk som utan att vara varken inyourfejsigt eller prettosjukt presenterar nya ord för känslor på ett sätt som avundifierade hela juryn." 

Deras arbete för Mind är mästerligt. Glädjen, stoltheten och storheten vet inga gränser.

TBWA Stockholm
Vi vann ett Gyllene Hjul

Igår ägde Gyllene Hjulet-galan rum ute på Artipelag på Värmdö med en hel del pompa och ståt. Gyllene Hjul delades ut i 13 kategorier till de bästa event- och sponsringsidéerna – och i kategorin Hantverk kammade vi hem högsta vinsten med The Scania Clock. 

Förutom segern fick vi nöja oss med två diplom i kategorierna Årets B2B och Årets B2C. 

TBWA Stockholm